Knudde #2: Sinds wanneer heeft Knudde een naam?

Beste Knudde,

Ik las afgelopen keer jouw laatste rubriek door en het beviel mij erg goed. Dankzij jouw tips denk ik dat ik het eerste team misschien nog wel eens kan halen komend seizoen, ik ben ineens de fitste man op het veld! Maar jouw rubriek riep ook een vraag in mij op. Ik ging dan ook kijken en kon nergens op de website vinden waar jouw naam vandaan komt. Kan je mij dan misschien ook vertellen hoe jij deze prachtige naam hebt verkregen?

Groetjes,

Vlindergurl101

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hai Vlindergurl101,

Drienerlo kent vele liederen. Waaronder het clublied ‘jaaaaa dat is….. V…. V….DRIENERLOOOOO’. Maar naast dit pareltje wordt ook het volgende nummer regelmatig door de speakers gespeeld ‘Hey, wir wollen die Eisbären sehen!’. Dat is natuurlijk wel zo toepasselijk, aangezien de mascotte van de mooiste club van Nederland een ijsbeer is. De ijsbeer, zo werd ik meestal genoemd. De redactie heeft veel liefde voor mij als knuffelbeer maar regelmatig hebben ze mij gevraagd ‘hoe heet jij eigenlijk?’. Ja, hoe heet ik eigenlijk? Ik wisthet zelf niet eens.

Op zoek naar mijn eigen identiteit ben ik research gaan doen bij de oude garde. Niemand leek te weten wie ik ben en wat mijn naam eigenlijk is. Maar door het graven in de geschiedenis van Drienerlo kwam ik mijzelf wel regelmatig tegen.

Wellicht helpen deze foto’s bij het vinden van mijn identiteit. Ik ben een ijsbeer die van alle markten thuis is, tenminste zo lijkt het. In de sneeuw voel ik mij helemaal thuis, maar tijdens het après skiën houd ik het niet lang vol.

Ik probeer de teams onder alle omstandigheden te steunen. Soms probeer ik de dames te imponeren in de hoop dat ze harder rennen. Dit lukt soms, maar onder de verkeerde redenen.
De foto’s maken in ieder geval duidelijk dat mijn acties niet altijd succesvol zijn en regelmatig in de soep lopen, eigenlijk gewoon knudde dus!

Maar ik doe altijd mijn best en dat is wat telt!

Groetjes,

Knudde