Match report AJC'96 1 - Drienerlo 1

Match report AJC'96 1 - Drienerlo 1 geschreven door Dirk Koehorst.

Op zaterdag 27-10-2018 zijn de heeren van Drienerlo 1 afgereisd naar Losser. Hier stond om 15:00 de wedstrijd tegen de koploper Ajc’96 op het programma. De heeren van Drienerlo 1 werden uitermate vriendelijk ontvangen op sportpark het Hannekerveld. Nadat Jopie er bijna voor zorgde dat Losser een nieuw rioleringsysteem aan moest leggen en Riemer al 10 keer had verteld dat die hele goedkope panini’s had gekocht op de markt konden de mannen van Drienerlo beginnen aan de wedstrijd. Na een slappe warming-up kwam Drienerlo aardig uit de startblokken. Het liet AJc opbouwen en kwam er een aantal keer gevaarlijk overheen in de counter. De eerste echt grote kans was echter voor AJc dat alsmaar sterker werd in de eerste helft. Drienerlo ging slordiger spelen en kwam er niet meer zo vaak uit. Dit resulteerde in veel voorzetten en standaardsituaties in het voordeel van AJc. Het kon dan bijna ook niet uitblijven dat deze een keer benut zouden worden door AJc. De zoveelste corner voor AJc bracht ze dan ook op een 1-0 voorsprong. Een middenvelder van AJc kopte de bal vernietigend hard in de hoek waar Jopie stond, maar die heeft de bal alleen gehoord. In deze mindere periode van Drienerlo kreeg AJc nog wat meer kleine mogelijkheden, maar wisten deze niet te benutten. Drienerlo herpakte zich de laatste 10 minuten van de eerste helft weer en ging ook meer op de helft van AJc voetballen. Dit resulteerde helaas enkel in een aantal afstandsschoten en een schot op de lat. Drienerlo ging met een 1-0 achterstand de kleedkamer in. De tweede helft ging Drienerlo door zoals het de eerste helft eindigde. Het bleef lang 1-0 voor AJc, maar Drienerlo deed voetballend meer mee in de tweede helft en kwamen ook vaker in de buurt van de doelman van AJc. Halverwege de tweede helft kreeg Drienerlo een corner en werd Dirk helemaal vrijgelaten door de verdediging van AJc. Deze had binnen gekopt moeten worden, maar helaas wist de doelman van AJc de inzet te parereren. De trainer van Drienerlo realiseerde zich dat er meer risico genomen moest worden, wilde Drienerlo hier nog met enig resultaat vertrekken. Er werd een centrale verdedigier doorgeschoven naar de voorhoede en Drienerlo ging achterin 1 op 1 spelen. Dit zorgde ervoor dat er meer ruimte kwam voor AJc en die wisten hier handig gebruik van te maken door een aantal minuten voor tijd de 2-0 binnen te schieten. Een snelle counter over de rechterkant en een goede voorzet liet onze keeper Harry kansloos en zo eindigde deze wedstrijd in 2-0 in het voordeel van AJc. Aanstaande zaterdag kan Drienerlo zich herpakken, want dan staat de wedstrijd tegen sportclub Rijssen op het programma.

2018-10-30 17:48:43
2018-10-30 17:50:37