Wedstrijdverslag v.v. Drienerlo 2 - FC Aramea 2

V2 wint "zes punten wedstrijd" op 10 maart, nadat Jorn lang na heeft gedacht over het verslag is deze er dan toch eindelijk!

V2 wint “zes punten wedstrijd”

Op zaterdag 10 maart stond op de velden van Drienerlo de wedstrijd tegen FC Aramea op het programma. Na een aantal afgelaste wedstrijden konden de mannen van Veld 2 zich weer een keer klaar maken om de punten te pakken. Met een wedstrijd minder gespeeld had Veld 2, voor de wedstrijd, hetzelfde aantal punten als Aramea. En dus konden de mannen van Veld 2 in een zogeheten “zes punten wedstrijd” gaan proberen de derde plek veilig te stellen.

De eerste helft begint evenwichtig. De thuisploeg heeft dan wel het balbezit en de controle, maar de kansen voor het doel blijven uit. Na een kwartier begint Drienerlo wat slordiger te spelen. De vrije man op het middenveld wordt minder vaak gevonden en Aramea wordt in de counter steeds gevaarlijker. Het lukt Aramea tot drie keer toe om met passes over 50 meter iemand alleen tegenover de keeper van Drienerlo te zetten, maar Daniel weet alle kansen goed te keren en houdt daarmee de stand op 0-0. Aan het eind van de eerste helft pakt Drienerlo de controle terug en krijgt zelfs de kans om op een voorsprong komen. Uit de counter wordt de bal goed van links naar rechts verplaatst waarna er een strakke voorzet volgt die Thijs helaas over het doel werkt. Doelpuntloos gaan beide teams de kleedkamer in.

De mannen van Drienerlo 2 komen na de rust, in tegen stelling tot Aramea, fris en gefocust de kleedkamer uit. Ze beginnen gelijk met een hoog tempo en daaruit blijkt dat Aramea niet veel energie meer over heeft. Het wachten is dan ook op het eerste doelpunt van Drienerlo. Tien minuten na rust verovert Drienerlo op het middenveld de bal. De ingevallen Miquel krijgt een mooie steekpass over de grond waarna hij hem eenvoudig langs de keeper schuift, 1-0. De druk op de verdediging van Aramea blijft hoog. Het is moeilijk voor ze om het middenveld te bereiken en de lange ballen worden allemaal gewonnen door Drienerlo. In de zestigste minuut wordt het hoog druk zetten nogmaals beloont. De linksachter van Aramea verliest de bal waardoor Thijs met een goede pass Jorn met vrijheid de zestien in stuurt. Jorn neemt de bal mee naar de eerste paal en schuift hem tussen de benen van de keeper door het doel in. De 2-0 staat op het scorebord en aan de gezichten van Aramea te zien is dat beslissend voor deze wedstrijd. Na dit tweede doelpunt zakt Drienerlo iets verder terug en geeft Aramea iets meer de ruimte. Aramea krijgt hierdoor de mogelijkheid om het af en toe te proberen van afstand. Hieruit volgt een hoekschop waarbij Aramea met veel risico maar één man achterin laat staan. De hoekschop wordt niet goed genomen en valt voor de voeten van Rob Rikken, hij ziet Jorn scherp staan op de middenlijn met veel ruimte en geeft een goede lange pass naar voren. Jorn is een stuk sneller dan zijn tegenstander. Als de keeper besluit om gelijk uit zijn doel te komen wipt Jorn de bal van zo’n 40 meter simpel over de keeper heen en maakt daarmee zijn tweede doelpunt van de middag. De verdedigers van Aramea hebben er nu helemaal geen vertrouwen meer in en zorgen vooral dat ze niet te veel lopen. Als Miquel links voorin de bal krijgt blijkt het dat de keeper van Aramea niet veel geleerd heeft. De keeper komt weer te vroeg uit zijn doel waardoor ook Miquel zijn tweede doelpunt achter zijn naam zet met een eenvoudige stift. Na de 4-0 staan er nog 15 minuten op de klok maar er wordt niet meer gescoord. Drienerlo 2 verslaat Aramea 2 en wint hiermee de “zes punten wedstrijd”.

2018-03-25 14:00:40
2018-07-05 13:52:56