Veld

Juliana'32 5 - vv Drienerlo 4

Drienerlo heeft een nieuw team, veld 4. Vorige week speelden zij de eerste wedstrijd, welke gelijk werd gespeeld. Deze week stond de wedstrijd gepland tegen Juliana. Door de vele regen werd de wedstrijd van v3 afgelast en dus werden we versterkt door Max en Rob. Gelukkig maar want Thijs junior had de avond voor de wedstrijd een biertje gedronken, en werd daar helaas ziek van. We wensen hem dan ook alle beterschap.

Google random nummer generator heeft ook deze week weer besloten wie er zou keepen. Dit aangezien helaas ook deze week geen keeper in de selectie zat. Gregg was deze week de gelukkige. Na een warming up, die op een kunstgrasveld werd gehouden welke bol stond van het water, mochten we een perfecte grasmat aanschouwen. Aan ons de taak dit veld eens mooi om te ploegen.

Drienerlo kwam helaas al snel door eigen fouten op achterstand. Juliana speelde makkelijk onder de druk uit en maakte dan ook drie mooie goals. Dennis werd ingebracht na de 3 - 0, en maakte samen met Nico de verdediging duidelijk beter. Toch was een laag schot in de rechter onder hoek, vanaf de 16 te oppermachtig voor Drienerlo´s verdediging. Met 4 - 0 achter ging Drienerlo de rust in.

In de rust hebben werden beide backs gewisseld, Gregg ging van keeper naar rechtsback en Shuttel kwam in als links back. Ook kwam Shaun er in als rechtsbuiten, voor Johny. Met deze wissels kreeg Drienerlo meer grip op de wedstrijd. Het spel werd beter en het weer dus ook. Deze aanval werd van achter mooi opgezet, combinerend op het middenveld kwam de bal dichter bij het goal van onze tegenstander.

Rob begon Messi waardig te combineren en gaf hier en daar pannas weg. Het publiek veerde op, en Rob twijfelde dan ook niet om nog een panna aan Frank aka ‘froenkie’ Warrink uit te delen om vervolgens de bal perfect klaar te leggen voor de linkervoet van Nederlandstalige Max. Max beloonde zijn harde werk door de bal met een geweldige krul in de linker bovenhoek te krullen. Het publiek had het niet meer, 4 -1.

Helaas was de euforie dermate groot dat binnen een minuut na de aftrap de 5 -1 er al in lag. Dit was een zware domper voor Drienerlo, meerdere kansen werden nog gecreëerd. Maar helaas kregen Rob, Stefan, Shawn de bal niet meer in de goal. Door een miniem foutje van de keeper werd de 6-1 er ook nog ingetikt, maar dit deed niks af van de schoonheid van Drienerlo's doelpunt.

Na de wedstrijd is deze grondig tot laat in de avond na besproken. Het resultaat was minder maar we hebben weer erg genoten van het bier en gezonde versnapperingen. Mocht U dit gedeelte van ons verslag nog lezen, hierbij bedankt voor uw interesse. Volgende week speelt Drienerlo weer in Enschede, en zal er weer voor worden gestreden!

Auteur: Stefan Tersteeg

Opstellingen