V1 gaat de bietenbrug op

Deze week stond voor veld 1, Kloosterhaar uit op het programma. Vorig jaar de wedstrijd tijdens het weekend van de Batavierenrace in Enschede zelf. Ondanks dat een aantal spelers toen ‘s nachts nog had hardgelopen toch toen een mooie drie punten mee naar huis genomen. Gezien de afgelopen wedstrijden dus een mooi moment om iets recht te zetten, vol goede moed vertrokken wij dus naar Kloosterhaar.

Drienerlo begon de wedstrijd zeer fel. Met een hoge druk werden de verdedigers van Kloosterhaar vastgezet, maar uit het resulterende balverlies kon nog niet gescoord worden. Na een aantal kleine mogelijkheden, en een hele vreemde regenbui waarbij meer bladeren van de bomen afkwamen dan regendruppels naar beneden, kwam ook Kloosterhaar iets meer uit de schulp gekropen. De eerste de beste corner was het direct raak voor de thuisploeg. Drienerlo het betere van het spel, Kloosterhaar de voorsprong. Drienerlo toonde echter over genoeg veerkracht te beschikken en deed direct iets terug via Gabi. Twee man uitgekapt en een droge schuiver in de hoek betekende de 1-1.

In de kleedkamer bleek Drienerlo toch wat in slaap gesust, want de tweede helft begon niet al te best. Gelukkig werd het spel van de eerste helft snel weer opgepakt en was het wachten op nieuwe kansen. Echter, een nieuwe corner, niet goed verwerkt betekende de 2-1 voor Kloosterhaar. Opnieuw in de achtervolging dus, en opnieuw snel met succes. De doorgebroken Kristoffer bediende debutant Gerbrant met een keurige voorzet, waarna de 2-2 een feit was. Met een half uur te spelen nog genoeg tijd om nog meer uit de wedstrijd te halen. Maar wederom was het een spelhervatting van Kloosterhaar die Drienerlo de das omdeed. Het laatste deel van de wedstrijd was weinig spectaculair, Kloosterhaar hield de verdediging goed dicht, op een paar spaarzame kansjes na.

Volgende week Bergentheim thuis, moeilijke tegenstander maar het doel zal toch blijven het tot nu toe magere puntenaantal van drie te verdubbelen.

Auteur: Rens Koning

Kloosterhaar 1