Ongelukkig, onwennig en stom

Afgelopen zaterdag moest v.v. Drienerlo het opnemen tegen C.V.V. Oranje Nassau uit Almelo. Na vier wedstrijden staat de ploeg van nieuwe trainer Robert Harperink nog slechts op 3 ongelukkige punten, de hoogste tijd voor de studenten om dit te veranderen. Ondanks de stand speelt de ploeg redelijk en maakt het stappen in de nieuwe formatie, wel is het elke week nog zoeken wie speelt en op welke positie. Ook deze week stonden er weer twee nieuwe gezichten in de basis; Engelsman Hendrik en de Duitser Julian kregen de kans om te laten zien wat zij waard zijn. Voor nieuwkomer en nu al vaste waarde Roy Theussing zou het in ieder geval een bijzondere middag worden, hij kwam vorig jaar nog uit voor tegenstander Oranje Nassau. Roy is al redelijk ingeburgerd bij de club, maar blijft desondanks verrassen en laat zien dat hij van alle markten thuis is. Als back heeft hij zijn eerste competitiedoelpunt al gemaakt en na de bardienst van afgelopen woensdag mogen we stellen dat Roy de frituurkoning is van de studenten in Enschede.

ON begon de wedstrijd in een 4-4-2 formatie zoals ze eigenlijk al sinds jaar en dag spelen. Vooral verdedigend gezien had Drienerlo moeite om de juiste veldbezetting te creëren, daarmee zakten we in op onze eigen helft en lag het initiatief in handen van ON. Toch kreeg Drienerlo na een vliegensvlugge counter uit een verdedigende corner een goede kans om de 1-0 te maken. Nummer 10 Maduro omzeilde twee ON verdedigers vanaf de middellijn en gaf een net te scherpe pass aan spits Suney Martijn, die naar buiten liep om de bal te halen, zodat hij helaas niet direct 1 op 1 op de keeper kwam, maar stuitte op de centrale verdediging van ON. Vervolgens werd er een tegencounter ingezet waarbij ON scoorde. De doelpuntenmaker kreeg de ruimte om dwars door het middenveld en de verdediging van Drienerlo door te stoten en zette na vrij schieten de stand op 0-1 voor de bezoekers. ON bleef initiatief houden en kreeg kansen, maar wist de stand niet uit te breiden. Dit kwam door het felle verdedigende werk wat frituurroy liet zien en door het fysiek sterke engels-duitse duo Hendrik en Carl, ook het uitstekende keeperswerk van Harry Vaassen moet hier genoemd worden. De man die afgelopen dinsdag tegen Deto nog man of the match was aan Drienerlozijde en een behoorlijk de smaak te pakken heeft. Drienerlo begon beter en meer te voetballen in het tweede deel van de eerste helft, Joran begon zijn plek als vrije verdediger te vinden en aanvallend kwamen er snelle uitbraken van flitsnelle aanvoerder David en de sluwe vos Jesé. Zo kwam de 1-1 ook precies op het juiste moment in de slotfase van de eerste helft. Jopie bewaarde de rust en het overzicht en gaf de bal diep op David, die op zijn beurt zag dat de keeper te ver uit zijn goal stond en hem van ruime afstand de bal knap over hem heen schoot.

Na de rust bleef het spelbeeld eigenlijk hetzelfde en moest er vooral gebikkeld worden aan beide kanten. Waarbij het nadeel voor de studenten was. Na twee overtredingen kreeg Jesse twee keer een bediscussieerbare gele kaart en mocht het veld verlaten. Zo stond Drienerlo ongelukkig, maar ook ontzettend dom, net als tegen Quick twee weken geleden met 10 man op het veld met nog minimaal een half uur op de klok. Het aantal kansen nam toe voor ON, maar ook verrassend voor Drienerlo, wat een stuk beter speelde met frisse kracht op het middenveld met de altijd betrouwbare Steen en het wilde beest Riemer. Ook Sandabal maakte een prima invalbeurt voor debutant Hendrik en er werd gestreden om de punten. Helaas zat het Drienerlo niet mee, de kracht ontbrak om het vol te houden en ON maakte verdient de 1-2 laat in de wedstrijd.

Ongewend, stom en ongelukkig zijn de woorden die de afgelopen wedstrijden van veld 1 beschrijven. Gelukkig bieden deze woorden juist perspectief voor de aankomende wedstrijden waarbij de punten zeker gaan komen als deze lijn wordt doorgetrokken. Of dit al volgende week tegen onze favoriete tegenstander Mariënberg is zal blijken. In ieder geval belooft het een sportieve middag te worden en kijk ik er naar uit om met clubheld Wim Doek een biertje te doen tijdens de derde helft.

Auteur: Gabi Maduro

Drienerlo 1