Hoekstra, S.

Gelegenheidsverdediging panikeert

Gramsbergen VR1 - V.V. Drienerlo VR1

Waar we vorige week vroeger dan gewoonlijk het veld op moesten, was het deze zaterdag juist een latertje: 14.30 uit bij Gramsbergen. De thuiswedstrijd tegen deze tegenstander was de seizoensaftrap en eindigde in een interessante stand van 5-4, waarbij we een 5-2 voorsprong nog bijna weggaven. Tijdens de warming up observeerde Henk dat er veel andere spelers bij Gramsbergen waren ten opzichte van die eerste wedstrijd (door o.a. terugkeer na blessures). Zelf hadden we ook niet dezelfde selectie, met als belangrijkste verschil het ontbreken van de volledige centrale verdediging. Marlous (VR2) en vedette Maaike kwamen ons gelukkig versterken!

De wedstrijd had een bijzonder begin: eerst hielden we een minuut stilte vanwege het vliegtuigongeluk in Colombia, daarna nam pupil van de week Gerben de aftrap en scoorde een doelpunt voor Gramsbergen. Gelukkig begonnen we daarna weer op 0-0. Tine en Maaike vormden het gelegenheidsduo centraal achterin, verder kon iedereen een vertrouwde positie innemen.

Er werd aardig overgetikt en we waren de betere partij. Desondanks kwamen we er niet vaak echt doorheen en werd er misschien iets té veel overgespeeld. Gramsbergen had minder kansen dan wij, maar toch kwamen we op achterstand: een schot van behoorlijke afstand raakte de paal en werd daarna door een goed doorgelopen aanvaller van Gramsbergen in ons doel geschoten. Het lukte helaas niet om de stand weer gelijk te trekken voor rust en als extra tegenvaller moest Madelon geblesseerd het veld verlaten, na een sliding waarmee ze een nuttige redding maakte, maar ook haar knie kapot maakte.

In de rust gaf Henk aanwijzingen om meer ruimte te creëren en hij gaf aan vertrouwen te hebben dat als we op die manier doorgingen, de goals wel zouden komen. We probeerden dit toe te passen en hoewel het wat verbetering opleverde, bleven de grote kansen schaars. Al met al werd er een goede teameffort neergezet in de tweede helft, iedereen bleef zich fanatiek inzetten om deze wedstrijd niet verloren te laten gaan!

Marlous kwam voor de slotfase in het veld voor Maaike en nam de rechtsbackpositie over van Laura, die doorschoof naar centraal. Dit leverde wat meer paniek op voor de goal dan normaal, laten we zeggen dat het voor iedereen beter is als Lianne, Josey en Roos er de volgende keer weer bij zijn

Gramsbergen VR1

Drienerlo VR1