Voortman, D.

Twee verloren punten

Bij een temperatuur van 0 graden Celcius stapten de dames van v.v. Drienerlo en SVZW op het groen-witte veld. Een lange broek, trui en handschoenen konden niet ontbreken bij de warming-up. Toen om 10.30 uur beide teams de buitenste laag kleding uittrokken en het wedstrijdtenue tevoorschijn kwam, werd het duidelijk dat deze wel erg veel op elkaar leken. De dames van Drienerlo gingen snel terug naar binnen om de uitshirts op te halen en zich om te kleden. In een enigszins gehaaste toestand startte de wedstijd dus een kwartier later, met Drienerlo in het blauw.

De haast was wellicht ook terug te zien in de eerste minuten op het veld. De Drienerloërs waren scherp en gaven direct veel druk. Het grootste deel van de eerste helft werd gespeeld aan de kant van SVZW, maar het was lastig om hun verdediging uit te spelen. Hierdoor werden er weinig kansen gecreëerd en vielen er geen goals.

Er werd strak gefloten door de scheidsrechter op overtredingen, en de dames van SVZW beseften dat ze het anders moesten aanpakken dan hun gebruikelijke manier van spelen. Zodoende kwamen zij toch wat dichter in de buurt van het Drienerlose doel. Halverwege de eerste helft werd er gefloten voor een overtreding van Drienerlo en de bal kwam terecht op zo’n 20 meter afstand. SVZW weifelde geen seconde en schoot de bal feilloos in het net. Een onhoudbare bal voor de keeper maakte de stand dus 0-1.

De geflatteerde ruststand werd bevestigd door de supporters langs de lijn: “Hier zit wel wat meer in voor Drienerlo” werd er onder andere gezegd. Zo begonnen de dames van Drienerlo met volle moed aan de tweede helft.

Josey, opgekomen vanuit de verdediging, maakte een actie in het doelgebied van SVZW en werd daarbij vanachter aangetikt. De bal ging op de stip. Ze nam de penalty zelf en even koel als altijd schoot ze hem keurig in het doel: 1-1.

Een aantal minuten later slaagde Drienerlo er toch in om de verdediging van SVZW helemaal uit te spelen. Door een goede timing van het middenveld en de aanvallers kwamen Marjolein en Nadine samen achter de verdediging terecht, met de bal. Marjolein passte de bal precies op één lijn terug naar Nadine, waardoor zij de bal langs de keeper in het hoekje kon schuiven. Het harde werk van de dames werd beloond en het team ging aan de leiding met 2-1.

Maar helaas, Drienerlo kon de voorsprong niet lang vasthouden, want na enkele minuten maakte SVZW de gelijkmaker. Eindstand dus 2-2.

Op papier was SVZW de sterkere ploeg, maar daar sloot deze wedstrijd niet bij aan. Het gelijkspel voelde na afloop toch nog als twee verloren punten voor v.v. Drienerlo…

Geschreven door Nadine Coorens.

Drienerlo VR1

SVZW VR2