Drienerlo behoudt goede vorm en wint opnieuw

e voetballers van Drienerlo lijken de vorm dit seizoen gevonden te hebben. In het inhaalweekend boekten de studenten uit bij RKSV uit Rijssen alweer hun vierde overwinning in vijf wedstrijden: 2-0.

Het vlaggenschip van VV Drienerlo begon dit seizoen beroerd aan de competitie met nul punten in de eerste twee wedstrijden, maar heeft zich sindsdien duidelijk herpakt. In de afgelopen vijf wedstrijden werden twaalf punten gepakt en scoorde het al dertien keer. Enkel een off-day tegen hekkensluiter Glanerbrug (1-2 verlies) zorgde ervoor dat de studenten niet meer punten behaalden.

Tegen RKSV toonde Drienerlo wederom aan dat de ploeg het niveau van de derde klasse eenvoudig aan kan. De studenten hadden vrijwel de gehele wedstrijd de controle en kwamen in de eerste helft ook verdiend op voorsprong. In de tweede helft behield Drienerlo de rust en verdubbelde het na een uur spelen de marge. De 2-0 zou uiteindelijk ook de eindstand blijken.

Compacter

Keeper en aanvoerder Patrick Braakman is tevreden met het spel dat zijn ploeg de afgelopen weken laat zien. ‘De eerste twee wedstrijden was het minder, maar nu staan we een stuk beter’, aldus Braakman. ‘We spelen wat compacter en aanvallend loopt het nu ook allemaal beter. We zijn nu in ieder geval weg uit de onderste regionen en moeten nu proberen bovenin mee te blijven draaien.’

Komende week ontvangt Drienerlo thuis nummer twee Quick ’20 uit Oldenzaal. Een goede test voor de studenten, zo beseft ook Braakman. ‘Als we die winnen, kunnen we voorlopig om een plek in de top vijf spelen. Wellicht kunnen we zelfs voor een periodetitel gaan en daarmee nacompetitie afdwingen. Het zal niet gemakkelijk worden, maar als we zo blijven spelen kunnen we er zeker voor gaan.’

RKSV 1